top of page

Vanwege bedrijfsgevoeligheid zijn een deel van mijn projecten afgeschermd met een wachtwoord.
Stuur mij een bericht als je hier meer over wilt weten

Projectoverzicht_edited.jpg
Shop_Vodafone_Ziggo_pui.width-2560.webp

Versnellen van de GenAI-transformatie door het leveren van use cases met een sterke focus op de klanten en medewerkers

Bij VodafoneZiggo heb ik een human-centered werkwijze geïmplementeerd, inclusief gebruikersonderzoek, journey mapping en agile methoden. Ik beheerde de GenAI-ideatiefunnel, ondersteunde rapid prototyping en zorgde voor gestructureerde besluitvorming via een prioriteringsframework, wat de versnelling van GenAI-adoptie en waardevolle use cases mogelijk maakte.

Service Design

Creative Facilitation

Agile Development

images_4d3575fb53f373fa2a7a541da73222c0_edited.jpg

Data-gedreven besluitvorming en verbeterde operationele efficiëntie door actiegerichte dashboards voor medewerkers

In mijn werk voor Schiphol heb ik een gestandaardiseerde, mensgerichte dashboard-oplossing ontwikkeld voor de procesteams van Aircraft, Passenger, Baggage en Landside. Ik creëerde een Proof of Concept (POC) voor het Aircraft-dashboard en ontwikkelde een Way of Working (WoW), waarmee ik bijdroeg aan een data-gedreven transformatie en een centraal KPI-framework.

User Experience Design

Agile Development

Organizational Change Management

saudi-telecom-companyjpeg.jpg

UX Governance Transformation het integreren van human-centricity in de cycle van product ontwikkeling door het activeren van een UX afdeling.

Voor Saudie Telecome Company EBU heb ik de ontwerpvolwassenheid geanalyseerd en een op maat gemaakt UX-playbook ontwikkeld. Dit bevatte advies, richtlijnen, structuur en rolbeschrijvingen, een toolbox en een roadmap om de UX-afdeling te activeren. Het playbook biedt tools en strategieën om klantgerichtheid te vergroten en UX-praktijken effectief te implementeren, afgestemd op de strategische doelen.

User Experience Design

Organizational Change Management

two-male-satair-employees-inspecting-airplane-in-hangar-on-lift_edited.png

Human-centered exploration aanpak voor het implementeren van AI & Process Automation om de klanten beter en sneller te bedienen en de medewerkers ervaring te verbeteren

​​Bij Satair introduceerde ik een mensgerichte werkwijze voor Intelligent Process Automation (IPA). Door design thinking en journey mapping optimaliseerde ik processen, automatiseerde repetitieve taken en verbeterde samenwerking tussen afdelingen. Dit resulteerde in een efficiëntere operatie, betere werknemerservaring, verhoogde klanttevredenheid en duurzame schaalbaarheid binnen de organisatie.

Service Design

Creative Facilitation

NEST_edited.png

Herontwerp van de website en mobile applicatie voor het beheren van de pensioenen door medewerkers en members

Voor National Employment Savings Trust (NEST) Corporation ontwierp een gebruiksvriendelijke website en mobiele applicatie voor werknemers en werkgevers, gericht op het vereenvoudigen van complexe pensioenprocessen. Via gebruikersonderzoek, journey mapping en usabilitytests werden beslissingen gevalideerd. Samen met stakeholders creëerde ik klantreizen, wireframes en prototypes, afgestemd op gebruikersbehoeften, technische haalbaarheid en wettelijke verplichtingen, met minimale aanpassingskosten.

User Experience Design

Agile Development

vlaamse overheid 3.jpeg

Facailiteren van AI use case exploration workshops en begeleiden van AI design sprints

Binnenkort meer over dit project voor de Vlaamse Overheid

Lees meer

Creative Failitation

humana2.jpg

Dynamische Technologie Profielen voor een betere ervaring van medewerkers tijdens onboarding en het vervangen van hun hardware.

Bij Humana Inc. ontwikkelde ik een mensgerichte aanpak voor de implementatie van Dynamic Technology Profiles. Door service blueprinting en journey mapping verbeterde ik de onboarding- en hardwareprocessen. Dit resulteerde in een efficiëntere medewerkerservaring, beter afgestemde technologie en data-gestuurde besluitvorming via BI-dashboards, waardoor handmatige processen werden verminderd en workflows werden geoptimaliseerd.

Service Design

prorail_edited.png

Data-gedreven besluitvorming door managers inzicht te geven in de conditie en veiligheid van het Nederlandse spoornetwerk.

Bij ProRail ontwikkelde ik een dashboard om onderhoud proactief te plannen. Door strategische data-analyse en een inzichtelijk dashboard konden managementlevels hun besluiten beter ondersteunen. Hierdoor zijn ze in staat om onderhoud effectiever te coördineren, de veiligheid op het spoor verhogen en vertragingen voor reizigers minimaliseren.

User Experience Design

COA_edited_edited.png

Advies voor het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van de vastgoedbeheer applicaties

Binnenkort meer over dit project voor Centraal Bureau voor Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA)

Lees meer

User Experience Design

Afstudeer projecten

shutterstock_1162822999.jpg

Betrouwbare bagage service aan huis: een positieve ervaring tijdens het overhandigen van je incheck bagage.

Afstudeer project (2019) voor de Master Design for Interaction aan de TU Delft. In samenwerking met SITA AERO succesvol afgerond in januari 2019.

Service Design

Creative Facilitation

Product Ontwerpen

s2m-utrecht1_edited.jpg

Seats2Meet Connect: bezoekers van flexwerkplekken bewust maken van een groeiende gemeenschap

Afstudeer project (2015) voor de Bachelor Industrieel Product Ontwerpen aan HAN Arnhem. In samenwerking met Studio DeMeneer en Seats2Meet Utrecht succesvol afgerond in juni 2015. 

Product Ontwerpen

Creative Facilitation

Studie projecten

Enkele projecten die mij gevormd hebben

© 2016 - 2025 door Zoë Vos

bottom of page